Jak wrócić do formy po świętach?

Jak wrócić do formy po świętach?

Jak wrócić do formy po świętach?

Święta Bożego Narodzenia obfitują w ciężkostrawne i kaloryczne potrawy. Tradycyjne dania mogą przysporzyć problemów trawiennych i zaszkodzić figurze. Po świątecznym łasuchowaniu waga wskazuje dodatkowe kilogramy, a Twoje kształty nieco się zaokrągliły? Mamy na to sposoby!

Jeśli na co dzień starasz się odżywiać zdrowo, to świąteczne ciężkostrawne potrawy i nadmiar jedzenia mogą spowodować nieprzyjemne dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Wzdęcia, uporczywe zaparcia i kolki nie wpływają korzystnie na samopoczucie. Aby zniwelować skutki świątecznego przejedzenia zastosuj rady dietetyka Naturhouse, które pozwolą szybko wrócić do formy.

1. Nie dojadaj świątecznych pozostałości

Gdy po świętach układ pokarmowy odmawia posłuszeństwa, zrezygnuj z jedzenia tego, co zostało Ci w lodówce. Aby organizm pracował prawidłowo, lepiej przejść na dietę lekkostrawną. Potrawy, które wypełniają Twoją lodówkę przekaż babci, cioci, siostrze albo po prostu schowaj do zamrażalnika. Możesz je też przekazać do jadłodzielni czy wspomóc lodówkę społeczną w Twojej okolicy.

2. Zadbaj o dodatkową porcję błonnika 

Błonnik nie tylko reguluje trawienie, ale też oczyszcza układ pokarmowy z zalegających produktów ubocznych przemiany materii. Wspomoże więc pracę przewodu pokarmowego i zniweluje nieprzyjemne skutki przejedzenia. Wprowadź do diety fasolę, kapustę, jarmuż, brukselkę, marchew i pełnoziarniste pieczywo. Szybką wysokobłonnikową przekąską doskonałą na drugie śniadanie czy podwieczorek będzie jogurt naturalny z granulkami Fibroki. 

3. Pij wodę

Aby przyspieszyć oczyszczanie i zapewnic prawidłowe funkcjonowanie organizmu należy pić minimum 2 litry niegazowanej wody. Aby poprawić jej smak można dodać sok z cytryny, pomarańczy, a w chłodne dni warto dodać goździki, imbir i podgrzać. Pomocny w oczyszczaniu organizmu jest również drink Peipakoa Antiox, który pomaga również przezwyciężyć skutki nadmiernego spożycia alkoholu. 

4. Sięgaj po naturalne napary

Korzystne właściwości ziół na układ pokarmowy są wszystkim znane. Z jakich darów natury korzystać po świątecznym łasuchowaniu? Infunat zielona herbata, bogata w przeciwutleniacze, ma działanie silnie oczyszczające organizm. Poza tym obniża poziom triglicerydów i cholesterolu. Infunat czerwona herbata ułatwi trawienie oraz pomoże zredukować nagromadzoną w czasie świąt tkankę tłuszczową. Czerwona herbata wspomoże pracę wątroby, aby wróciła do prawidłowego funkcjonowania. Pomocny przy świątecznym przejedzeniu może być też napar z mięty czy ekstrakt z karczocha zawarty w Levanat Instant, który znakomicie poradzi sobie ze wzdęciami oraz usprawni pracę przewodu pokarmowego, ułatwi trawienie, a także zapobiegnie gromadzeniu tkanki tłuszczowej. Daje znakomite efekty! 

5. Postaw na zdrowe bakterie 

Po świętach przywrócenie prawidłowej flory bakteryjnej jelit jest wręcz koniecznością. Wzbogać więc dietę poświąteczną w produkty, które zawierają zdrowe bakterie jelitowe: naturalne jogurty, kefiry czy maślanki. Poprawiają one pracę jelit i pomagają w ich prawidłowym funkcjonowaniu. Poza tym wzmacniają odporność, co jest szczególnie istotne w okresie zimowym. Na szybką poprawę pracy jelit możesz liczyć po zastosowaniu suplementu Vadessa – poza papają zawiera Lactobacillu acidophilus, więc szybko przywróci równowagę mikroflory jelitowej.

6. Postaw na aktywność fizyczną

Nie musisz od razu zapisywać się na fitness, siłownię lub biegać po kilka(naście) kilometrów dziennie. Wstań pół godziny wcześniej, załóż wygodny strój i poćwicz w rytm muzyki lub idź na intensywny spacer w marszowym tempie. Doskonałą alternatywą jest również pływanie czy umówienie się ze znajomymi na gry zespołowe lub łyżwy. Ruszaj się!

Brak Ci silnej woli? Z pomocą dietetyków Naturhouse możesz schudnąć bez absurdalnych głodówek, masy wyrzeczeń i wyczerpujących treningów. Umów się na konsultację i zobacz jakie to proste>>

2021-12-26 12:46:00 550 viewed
Komentarze